Sander, Daniëlle & EmilyOur Family life...

Our Family life...

First shopping day…

For today we planned a sort of shopping day. After doing so much yesterday and the still being present jet-lag we woke up today around 08:00.

Our plan for today was visiting the Premium Outlet Mall in Vacaville. After breakfast and printing the coupons for this mall we left the hotel. The weather in Berkeley was not fantastic and we doubted of even wearing shorts. But after checking the weather app on the iPhone we learned that it would be 33 degrees Celcius in Vacaville today. So the choice had been made, shorts!!!

After a drive of 45 minutes we arrived in Vacaville and it was not warm outside, it was hot. First we went to our favorite store, Tommy Hilfiger. There was an end-of-season sale and I found three shorts only costing 9,99$. On top of that we received 20% discount because of a check-in at 4square. Furthermore we bought for Sander shorts en polo’s and polo’s for me.

Then Sander discovered a Jelly Belly store where they sell jelly beans. Jelly beans have all kinds of flavors. There was also a sample bar where we could try all the different flavors. So I tried Dr. Pepper jelly beans and Sander all the other ones. Then Sander filled a bag himself with all different tastes. The cashier told us that the Jelly Belly Factory was not far from here and that they give free tours in the factory.

For lunch we ate at Original Mel’s an American diner where Danielle Mushroom & Swiss Mel Burger and Sander went for the Steak & BBQ Chicken. It was delicious, why don’t we have restaurants at home which can deliver this quality of steaks and burgers? During dinner we used the table jukebox for a song and we came with Greased Lightning.

So after lunch we decided to go to this factory en we were lucky. A tour was about to get started in 12 minutes. We saw the plant where the jelly beans are produced, finished, packed and got ready to be shipped. Very interesting. Afterwards we got some Hello Kitty Jelly Beans and we could try all the different jelly beans. Sander tried also the not so tasty ones like rotten eggs, moldy cheese, baby wipers. They were really not tasteful.

Next thing was visiting a shopping mall in Fairfield because they have Victoria’s Secret here where I wanted to shop. The shopping was successful and after grabbing a Starbucks to go we went back to the hotel. The ride back to the hotel went without any problems or delays although it was pretty busy on the road.

After arriving in the hotel we checked out Berkeley for a couple GeoCaches while wandering around. We’ve found 3 new ones which brings our total finds to 118. After the walk we both had appetite and we asked Siri for a nice sandwich place, she suggested to go to Café Yesterday and that was a good suggestion. We both went for the C.B.R. (Chicken Breast Roasted) combined with chips. The place was filled with students and they played classic music on vinyl. I would definitely go there again if I was not living so far away.

As a bonus one pictures from the outside of our hotel here in Berkeley.

Tomorrow we need to get out bed early so we go to bed early today.

Comments (5) | Trackback

Dag 15: Koud en regenachtig…

Tsja, het kan niet altijd meezitten. Het is hier erg koud 18°C en we hebben vandaag een dag gehad met veel regenbuitjes. Niet de hele heftige maar de typische Nederlandse miezerbuien. Erg vervelend dus. Ik hoor nu net op het Weatherchannel dat er in Kissimmee 0,12” regen is gevallen per ft² niet extreem veel dus.

We wilden vanmorgen naar Epcot gaan maar waren gewoon te moe om heel vroeg uit bed te komen waardoor we pas later klaar waren om te vertrekken en het regende dus hebben we de plannen veranderd. We moesten natuurlijk nog voorbereidingen treffen voor ons Thanksgiving Diner van morgen. Dus op naar de Mall at Millenia om nette kleding te kopen.

Voor mij een nette spijkerbroek van 7 for all Mankind (thanks for the tip Yves) bij de Bloomingdales en een witte blouse met korte mouwen van Tommy Hilfiger bij Macy’s. Danielle slaagt bij de Macy’s met een spijkerbroek, een knaloranje blouse en een wit met zwart gestreeepte blouse. Alles van van Tommy Hilfiger overigens. Het leuke bij Macy’s is, is dat mensen van buiten de USA een extra korting van 10% krijgen als je bij de Guest Realtions een pasje ophaalt op vertoon van je paspoort. Dus die korting steken we ook nog in onze zak.

Hierna lunchen we bij de Firhouse Subs in de foodcourt. Wederom erg lekker. Bij de Apple Store lag nu de iPhone carkit die ik graag zou willen maar voor de laatste 2 dagen kan ik hem beter in Europa kopen als ik hem daar nodig heb. Dan rijden we nog even langs de BestBuy om te kijken naar de Canon EOS 500D, 50D en de 7D om te kijken hoe deze in de hand liggen. Ik wil namelijk iets betere foto’s in het donker kunnen maken en de ruis met de ISO 800 ingesteld is al aanzienlijk en die heb je echt nodig scherpe foto’s uit de hand te schieten van een lichtparade, ISO 1600 zou nog fijner zijn.

Na de bezoekjes aan twee BestBuy’s waar de palets al ingepakt klaarstaan voor Black Friday aanbiedingen, die om 4 uur ‘s nachts beginnen, rijden we naar Downtown Disney om te kijken in de shops. Helaas niet kunnen vinden wat we zochten dus onverichter zaken en met nieuwe ideeen voor de kerstboom rijden we terug naar het hotel. We trekken een lange broek aan en rijden dan naar de Wal-Mart aan de US 192 om te kijken wat we meekunnen nemen voor het Thanksgiving Diner van morgen.

We gaan op visite bij Richy en Denise in Brandenton een plaats op 102 Mijl rijden van ons hotel. Dat is ongeveer 1uur en 40 minuten rijden. Richy is een gepensioneerd brandweerman één van de meest beroemde brandweerkazernes uit New York, Rescue 2. In hun huis is een volledige kamer gewijd aan zijn oude beroep. Zijn vrouw Denise was vroeger een zuster in de eerste hulp operatiekamer. En dan hebben we nog Glenn die ons heeft uitgenodigd, hij is vrijwilliger bij de brandweer in Tampa en heeft onder andere in Epcot gewerkt. Ik denk dat we genoeg verhalen te horen krijgen. Meer weten we niet dus wat neem je als Europeaan nu mee naar een Thanksgiving Diner?

Wij hebben gekozen voor Budweiser in blik omdat Richy dat lekker vindt (tip van Glenn). En dan nog Grolsch omdat het uit Nederland komt, Hoegaarden omdat ik het lekker vindt en Glenn dat graag wil proberen. Voor Denise hebben we wijn uit Duitsland gekocht bij de Publix. Nu maar hopen dat het bevalt. We zijn erg nieuwsgierig naar hoe het morgen is we gaan eten van 1:00 pm tot 5:00 pm en van de Kalkoen met vulling schijn je slaperig te worden en om daarna nog 102 mijl terug te rijden moet ik nu alvast goed uitrusten.

We hebben vandaag geen foto’s gemaakt. Sorry…

Comments (6) | Trackback